Defensie wint Effie Award met arbeidsmarktcampagne Generatie D
Defensie heeft gisteren in Amsterdam een Effie Award in de wacht gesleept met de arbeidsmarktcampagne Generatie D. De ‘Effies’ zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie.
De campagne richt zich op jongeren met de juiste mentaliteit. Deze Generatie D wil werk doen dat ertoe doet, gelooft in de kracht van samenwerking en wil op persoonlijk vlak groeien.
De jury was vol lof over de campagne omdat die laat zien dat dit de gedeelde mentaliteit is van de Defensiemedewerkers en van de doelgroep.
Doeners en doorzetters
Centraal in de campagne staat de overtuiging dat er altijd mensen zijn die hun nek willen uitsteken voor een ander. Dat er altijd een generatie is van doeners en doorzetters. Mensen die snappen dat je dingen samen moet oppakken. Generatie D is dan ook niet verbonden door een jaartal, maar door dezelfde mindset. Daarmee is er dus nauwelijks verschil tussen een middelbare scholier, een actief dienende militair of een veteraan die de dienst heeft verlaten.
Breed publiek
Met de campagne spreekt Defensie een breed publiek aan. Zoals jongeren die misschien nooit aan een baan bij de krijgsmacht zouden denken. Generatie D laat zien dat Defensie een plek is om talenten te ontwikkelen en vaardigheden op te doen die nergens anders zijn te leren. Die inkijk in de krijgsmacht wordt gespiegeld aan de wereld waarin de jongeren leven. En dan blijken er allemaal parallellen te zijn.
Bijzonder resultaat
De campagne Generatie D heeft de interesse voor een baan bij Defensie een flinke boost gegeven, zo blijkt uit de cijfers. Het aantal bezoekers van de website Werkenbijdefensie.nl steeg met 71%. Het aantal sollicitaties groeide met 30%. Een bijzonder resultaat, zeker in een uitzonderlijk krappe arbeidsmarkt, zo oordeelde de jury.