Bedrijfsmaatschappelijk werk helpt
Bedrijfsmaatschappelijk werk (BMW) biedt hulp aan alle medewerkers van Defensie. Ook het thuisfront, veteranen, oorlogs- en dienstslachtoffers kunnen BMW om hulp vragen.
Bedrijfsmaatschappelijk werk helpt met verschillende problemen
De bedrijfsmaatschappelijk werkers zijn in dienst van Defensie. Zij vormen een vangnet van onafhankelijke, professionele en betrokken dienstverlening, hulp en zorg. Bijvoorbeeld wanneer:
- een partner in een uitzendgebied zit en er dringend contact nodig is;
- een Defensiemedewerker een probleem heeft met een collega of leidinggevende en er zelf niet uitkomt;
- het werk problemen veroorzaakt in de relatie van een Defensiemedewerker;
- Defensiemedewerkers de draad moeilijk op kunnen pakken na een uitzending;
- Defensiemedewerkers lichamelijke, psychische of andere klachten hebben door het werk.
De betrokkene houdt regie bij bedrijfsmaatschappelijk werk
Een bedrijfsmaatschappelijk werker brengt in een intakegesprek samen met de betrokkene het probleem in kaart. Hierna volgen meer afspraken om de situatie te verbeteren. Hierbij respecteren de medewerkers altijd de privacy en houdt de betrokkene altijd zelf de regie.
Contact met BMW
Tijdens kantooruren is het BMW-loket bereikbaar op (088) 950 50 10.
Noodsituaties
Defensiemedewerkers, thuisfront, veteranen, dienst- en oorlogsslachtoffers kunnen 24 uur per dag hulp krijgen bij noodsituaties. Bel daarvoor de hulpverleningslijn: 0900-415 55 55.
Downloads
-
Handleiding nabestaanden
De Handleiding nabestaanden is te gebruiken als naslagwerk bij overlijden of bijzondere gebeurtenissen. In deze handleiding kunt ...
-
Hulp aan het thuisfront
Brochure van de Dienst Bedrijfsmaatschappelijk Werk over hulpverlening aan het thuisfront.
-
Bedrijfsmaatschappelijk werk voor leidinggevenden
In deze brochure presenteert de Dienst Bedrijfsmaatschappelijk Werk een overzicht van diensten. Het is vooral bedoeld voor ...